Drahšie produkty sú lákavejšie. Drahšie produkty sú kvalitnejšie. Zamysleli ste sa už nad tým, prečo hoci aj v obyčajných potravinách uprednostníme produkty, ktoré sú drahšie, hoci vedľa produkt je nemenej kvalitný, ale lacnejší? Odpoveď musíme hľadať v našom zmýšľaní. Mnohokrát si myslíme, že drahšie produkty sú nielen kvalitnejšie, ale aj jedinečnejšie. Máme pocit, že keď si kúpime drahší produkt, sme lepší ako ten, kto si kupuje lacnejší.
Materiálne veci sú dôležitejšie ako medziľudské vzťahy
Dnes sú už materiálne veci dôležitejšie ako medziľudské vzťahy. Však si len zoberme, koľkokrát sa stretnete so svojím najlepším priateľom osobne na kus reči? Či navštívite rodinu? Jednoduchšie je zavolať. Predsa len, však máte nový telefón. iPhone samozrejme. Lebo je lepší ako ostatné telefóny. Či nie?
Spotrebné a pritom mnohokrát nepotrebné produkty hrajú v našom živote dôležitú, až nenahraditeľnú úlohu. Do spoločnosti chodíme výlučne preto, aby sme ukázali, čo máme nové – samozrejme, máme na mysli materiálne veci ako auto, novú kabelku či topánky.
Drahý produkt je symbolom kvality! Či značky?
Nevydaril sa nám deň? V minulosti sme častejšie navštívili dôvernú osobu a boli radi za dávku opory a pochopenia. Dnes ideme do obchodného domu a musíme si niečo kúpiť. Aby sa nám zlepšil deň! A pritom si ani neuvedomujeme, že sme len bábkami marketingových kampaní, ktorí vyzdvihujú výnimočnosť drahých vecí. A ľudia len nakupujú a nakupujú. Hovorí sa, čím drahšie, tým lepšie. Za drahým produktom hľadaj kvalitu. Ja hovorím: Za drahým produktom hľadaj značku! A dobrý marketing!
Spoločnosti využívajú silu svojej značky
Je všeobecne známe, že spoločnosti využívajú silu svojej značky na prilákanie potenciálnych zákazníkov. Stačí len vyzdvihnúť, že tento produkt je lepší ako ten druhý a hlavne jedinečný a zákazník je chytený. Chce predsa to, čo iní nemá a čo ho bude vyzdvihovať v spoločenskom rebríčku. A o to práve IDE!